Zapraszam do zapoznania się z ofertą szkoleń z zakresu nawiązywania właściwych i trwałych relacji z klientami, budowania zaufania oraz rozpoznawania procesów grupowych.
Techniki i mechanizmy wywierania wpływu społecznego:
Ćwiczenia z zakresu:
- Rodzaje wywierania wpływu: ekspresywne i receptywne (który z nich jest skuteczniejszy w określonej sytuacji)
- Komunikacja niewerbalna (postawa ciała, ton głosu, gesty, sposób ubrania, mimika itd.) a wywieranie wpływu
- Wywieranie wpływu a trudni rozmówcy, czyli jak dopasować technikę do sposobu bycia drugiej osoby
- Umiejętne zadawanie pytań
- Stawianie argumentów w rozmowie
- Reguły wywierania wpływu wg Cialdiniego: wzajemność, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, niedostępność, automatyzmy
- Różnice indywidualne a wywieranie wpływu: jak rozmawiać z wzrokowcem, ze słuchowcem a jak z kinestetykiem?
Negocjacje:
Ćwiczenia z zakresu:
- Przygotowanie do rozmów – poznanie partnera/przeciwnika rozmów
- Jak korzystać z technik negocjacyjnych
- Rola pierwszego wrażenia – zasady budowania dobrego kontaktu z partnerem negocjacyjnym
- Jak mówić i co mówić, aby być przekonującym i zdobyć zaufanie partnera negocjacyjnego
- Ćwiczenia z komunikacji werbalnej
- Ćwiczenia z komunikacji niewerbalnej
- Techniki wywierania wpływu
- Rozwijanie cech dobrego negocjatora
- Określanie indywidualnego stylu negocjacyjnego uczestników
- Złote zasady prowadzenia negocjacji
- Zakończenie negocjacji – techniki negocjacyjne przydatne w fazie zamykania procesu negocjacji
Obsługa klienta:
Ćwiczenia z zakresu zasad obsługi klienta:
- Jak nawiązać kontakt z klientem?
- Jak wywrzeć dobre „pierwsze wrażenie”?
- Jak utrzymać kontakt z klientem?
- Podstawowe reguły w obsłudze klienta
- Asertywne zachowanie w obsłudze klienta
- Savoir-vivre a obsługa klienta
- Jak sobie radzić w sytuacjach trudnych?
- Klient stały (znany) i klient nowy
- Obsługa klienta face to face (w siedzibie klienta i w siedzibie własnej firmy)
- Obsługa przez telefon
- Jakich błędów unikać, czego absolutnie robić nie należy
Procesy grupowe:
Opis: Celem szkolenia jest nabycie umiejętności rozpoznawania i identyfikowania procesów grupowych takich jak np. wyłanianie liderów, wpływy grupy na jednostkę, role w grupie, stosunki i relacje w grupie, normy grupowe, myślenie grupowe, grupy formalne i nieformalne, koterie, mechanizmy rozpadu grupy.
Ćwiczenia z zakresu:
- Rozpoznawanie liderów grupowych
- Budowanie tożsamości grupowej
- Rozpoznawanie mechanizmów destrukcyjnie wpływających na grupę
- Myślenie grupowe a indywidualność
- Myślenie grupowe a zachowania konformistyczne
- Tworzenie norm grupowych
- Obrona przed powstawaniem koterii
- Wsparcie grupowe
W celu nawiązania współpracy lub uzyskania dokładniejszych informacji proszę o kontakt.