Oferuję usługi realizowane przeze mnie na terenie szkoły skierowane do uczniów, rodziców i grona pedagogicznego. Zapraszam do zapoznania się z poniższą ofertą.
O mnie: w roku 2007 ukończyłem Uniwersytet Opolski uzyskując dyplom magistra psychologii. Uczyłem się także w Studium Psychologii Alternatywnej w Poznaniu, gdzie uzyskałem dyplom terapeuty uzależnień. Od roku 2007 pracuję jako psycholog prowadząc terapię indywidualną i grupową. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywałem w takich instytucjach jak: PPP, OHP, domy dziecka, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne, a także podczas pracy w organizacjach pozarządowych. Ponadto pracowałem w ośrodkach leczenia uzależnień i instytucjach pomocowych. Zapraszam do zapoznania się z moim CV i ofertą współpracy: CV oraz oferta współpracy oraz wykazem wykonanych usług: Doświadczenie
Usługi psychologiczne:
- Pomoc psychologiczna dla uczniów – tematyka zależna jest od indywidualnych potrzeb ucznia (trudności szkolne, wieku dorastania, rodzinne, uzależnienia, dalsza edukacja itp.)
- Poradnictwo psychologiczne dla rodziców – psychoedukacja, udzielanie wsparcia w zakresie stosowania właściwych metod wychowawczych oraz budowania właściwej relacji z dzieckiem.
- Konsultacje psychologiczne dla nauczycieli – omawianie trudności edukacyjnych i wychowawczych sprawianych przez uczniów. Wspólne ustalanie odpowiednich oddziaływań wychowawczych w stosunku do uczniów.
Ilość godzin: zależna jest od Państwa potrzeb. Wskazane jest jednak, aby zajęcia odbywały się nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Ma to na celu optymalizację oddziaływań terapeutycznych.
Forma współpracy: usługi psychologiczne w ww. formie mogę świadczyć na terenie szkoły dla dzieci i młodzieży oraz dla rodziców. Swoje zadania będę realizował w ramach podwykonawstwa regulowanego umową o współpracy. Rozliczenie będzie następowało na podstawie wystawionej przeze mnie faktury.
Szkolenia:
Szkolenia, w zależności od tematyki, trwają 4 lub 8 godzin dydaktycznych. Grupa docelowa powinna liczyć 10 – 15 osób (nie jest to jednak warunek konieczny). Metody i techniki jakie wykorzystuję podczas zajęć to: mini wykład, ćwiczenia w grupach, praca indywidualna, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, gry i zabawy psychoruchowe, pytania cyrkulacyjne. Stawiam na metody warsztatowe – udział w ćwiczeniach dający możliwość uczenia się przez doświadczenie. Standardowym, bardzo ważnym dla mnie elementem szkolenia, jest odwoływanie się do własnych doświadczeń i dzielenie się nimi z grupą.
Proponowana tematyka szkoleń dla nauczycieli i rodziców:
- Autoagresja i zachowania ryzykowne wśród dzieci i młodzieży – przyczyny, jak pomóc?
- Zrozumieć ucznia i tworzyć zgraną klasę – przyjazne środowisko nauki i pracy. Jak budować dobre relacje w klasie?
- Psychologia dziecka w aspekcie urazu lub choroby – omówienie dziecięcych schorzeń rozwojowych i nabytych
- Jak rozmawiać z nastolatkiem, czyli o problemach młodzieży w wieku dojrzewania
- Współpraca zamiast walki, czyli jak uczyć dzieci współdziałania – program szkoleniowy dla wychowawców nauczania zintegrowanego
- Sztuka motywowania uczniów do nauki
- Zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia i inne) – profilaktyka, wykrywanie i co dalej?
- Kreatywne nauczanie: metody aktywizujące w pracy z uczniem
- Psychologiczne aspekty oceniania – motywacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz jak wykorzystać ocenę jako czynnik motywujący
- Wywiadówka – o metodach prowadzenia spotkań dla rodziców
- Praca z dzieckiem zamkniętym i wycofanym – jak nawiązać kontakt i efektywną współpracę
- Praca z dzieckiem zdolnym: diagnoza pedagogiczna, uwarunkowania psychologiczne w funkcjonowaniu uczniów zdolnych, współpraca z rodzicami
- Zagrożenia współczesnego świata – sekty, uzależnienia, problemy wieku dorastania, sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach Predyspozycje i zainteresowania – pomoc w planowaniu kariery
- Predyspozycje i zainteresowania – pomoc w planowaniu kariery
- Profilaktyka uzależnień – zajęcia, na których przedstawione będą mechanizmy i zagrożenia jakie niosą ze sobą uzależnienia od nikotyny, alkoholu, narkotyków, a także Internetu, komputera, zakupów itp. Zaprezentowane zostaną również metody terapii.
- Dysleksja – problematyka oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów
- Trening umiejętności wychowawczych
- Przyczyny i zapobieganie niepowodzeniom szkolnym
- Jak pomóc dziecku z rodziny dysfunkcyjnej?
- Przygotowywanie i ewaluacja szkolnych programów profilaktycznych – trafności doboru programów profilaktycznych, sposoby ich wdrażania oraz ewaluacja
- Edukacja psychoseksualna młodzieży – jak zmniejszyć zdobywanie wiedzy przez dzieci z nieprofesjonalnych źródeł, jak ograniczyć wulgaryzację tematu
Zajęcia dla uczniów:
- Uczniowie i alkohol: jak sobie radzić z trudnościami dorastania bez popadania w uzależnienia?
- Dobry kontakt – zajęcia dla uczniów i/lub rodziców – jak rozmawiać o trudnych sprawach?
- „Czy rzeczywiście jesteśmy tolerancyjni?” – przeciwdziałania segregacji wśród uczniów.
- Odkryć swoją pasję, czyli planowanie drogi zawodowej uczniów.
- Tajemnica zgranej klasy: zaufanie, wsparcie, skuteczne rozwiązywanie konfliktów.
- Właściwa samoocena – lubię i akceptuję siebie.
- Konstruktywne rozwiązywanie problemów i konfliktów – co robić, żeby się dogadać.
- Radzenie sobie ze stresem.
- Radzenie sobie z gniewem i agresją.
- Kryzys – rodzaje i konsekwencje kryzysu, jak sobie radzić w takich sytuacjach.
- Autoagresja – samookaleczenia, samobójstwa.
- Inteligencja emocjonalna – czym jest i co nam daje?
- Komunikacja interpersonalna – jak rozmawiać?
- Metody wychowawcze – jak chcę być wychowywany, jak wychowywać?
- Przemoc – wszystko na ten temat.
- Czym są sekty – nowe ruchy religijne, jakie stanowią zagrożenia.
- Kim jestem? – rozmowa o tożsamości.
- „Tak jest i kropka” – stereotypy.
- Subkultury – idee i powierzchowność.
W celu nawiązania współpracy proszę o kontakt.